Wednesday, August 24, 2011

PERLU PILIH YANG MANA?

Pada suatu hari di sekolah.. seorang murid bertanya kepada gurunya.. ketika itu guru tersebut sedang mengajar mengenai kasih sayang..


PELAJAR : "Cikgu macam mana kita nak pilih seseorang yang terbaik sebagai orang yang paling kita sayang?? Macam mana juga kasih sayang itu nak berkekalan??"


CIKGU : "Ok. Kamu ikut apa yang saya suruh. kamu pergi ke padang. kamu berjalan di atas rumput sambil memandang rumput di depan kamu. Pilih yang PALING cantik tanpa menoleh lagi walau sekali.. Dan petik rumput yang PALING cantik dan bawa ke kelas..


Apabila pelajar tersebut pulang ke kelas, tiada sehelai rumput pun di tangan nya. Cikgu bertanya, kenapa tiada rumput yang di pilih??


PELAJAR : Tadi masa saya berjalan saya carilah rumput yang paling cantik. Memang ada banyak tapi cikgu kata petik yang paling cantik maka saya pun teruslah berjalan ke depan sambil mencari yang paling cantik tanpa menoleh ke belakang lagi. Tapi, sampai di penghujung padang, saya tak jumpa pun yang paling cantik. Mungkin ada di antara yang belakang saya tadi rumput yang paling cantik tapi dah cikgu kata tak boleh menoleh ke belakang semula, jadi tiadalah rumput yang boleh saya petik.


CIKGU : Ya, itulah jawapannya. Makanya apabila kita telah berjumpa dengan seseorang yang kita sayang, janganlah kita mencari lagi yang lebih baik dari itu. Kita patut hargai orang yang berada di depan kita sebaik-baiknya. Jangan kita menoleh ke belakang lagi kerana yang berlaku tetap berlaku. Semoga yang berlalu tidak berulang lagi. Ingatlah orang yang paling kita sayang itulah yang paling cantik dan paling baik seperti rumput tadi..




Saturday, August 6, 2011

IM DIGIMON FANATIC

OH NO!!! aq ni dah fanatic n crazy ngan DIGIMON ni.. law boley aq nak sekor la digimon tu law betol2 ade.. aq nk yg cam TAILMON ke, VMON ke xpom HAWKMON.. hahahhaha... dh btol2 giler la mnat... >.< aq nak ank ptong digimon.. uwaaaaaa... T.T .. tp mhal la mende tu sume.. adoyai.. aq nak!!!!! ble nk matang nie.. hahha... xpe la... tgu kawen la bru matang kan.. hahahhah.. :p nape aq mnat ngan digimon tu smue sbb die comel... n die pnye movie best la... anime yg pling best aq lyan.. NARUTO dh aq ketepikan.. hahahha..


























**best law dapt wat collection cam nie.. huhuh T.T






**tailmon yang comel.. aq nak!!! T.T

Monday, August 1, 2011

SALAM RAMADHAN AL MUBARAK ^^,

Syaaban dh berlalu, skunk msuk bulan Ramadhan bulan yg mulia.... Alhamdulillah, kita msih d beri kesempatan utk menjalani ibadah puasa pada tahun ini... umo kte msih pnjg.. kte harus bersyukur kehadrat Illahi... Selamat menyambut Bulan Ramadhan kpde smue Umat Islam di sluruh dunia.. di harapkan Ramadhan kali ini kte mndapt keberkatan daripada Allah SWT... di bulan Ramadhan inilah kte dpat menemui malam seribu bulan iaitu malam Lailatul Qadar.. Smoge kte di beri keizinan utk bertemu malam Lailatul Qadar.. InsyaAllah...