Thursday, August 30, 2012

Kata-kata dari UAI (Ustaz Azhar Idrus)

Assalamualaikum...

Kali ni MAJ nak cter psal kata-kata dri Ustaz Azhar Idrus mengenai diri kita.. mmg ad betolnya kata-kata beliau.. dan kadangkala kata-kata itu pernah terjadi kat diri kita..
1. "Perempuan yang byak cakap dan banyak gelak adalah perempuan yang pendiam bila ada masalah dan banyak menangis dalam diam"

-Ada benarnya.. kadang2 perempuan yang gelak dan ketawa serta ckap yg xhenti2 adlah kerana itu cara utk menghilangkan masalah yg di pikir utk sementara dalam erti kata lain "menyembunyikan kesedihan dan masalah di sebalik senyuman".. mungkin takkan ad org yang akan memahami hati mereka..

2. "Apa gunanya ada sahabat jika kesenangan kita mereka ingin tumpang, kesusahan kita mereka jauhkan diri masing-masing"

- Kata-kata ni byk terjadi kat diri kita kan.. bila kita pkir2 balik bukan semua orang yang kita berkawan tu ikhlas nak berkawan ngan kita.. kadang2 kita rasa seperti di gunakan.. dan bila kita ssah situla kita bley tafsirkan siapa yang berada di sebelah kita utk memahami kita..

Dua je kata-kata wat mse ni.. hehe.. kalau di renung-renungkan kata-kata tu.. memang ad benarnya.. mngkin bagi setengah org mmpunyai pendapat yg berbeza.. :)



Saturday, August 18, 2012

ESOK RAYA TAPI XDE MOOD :(

Sok 19 Ogos 2012 tarikh hari raye bg umat Islam bersamaan 1 Syawal.. Mungkin bg org lain hari raya di rasakan hari gembira tp bgi MAJ.. mood raya tahun ni langsung MAJ xde.. hari raya dan hari tak raya di rasakan sama je untuk MAJ.. orang lain xkan pham diri MAJ dan situasi MAJ sekarang.. cume MAJ je taw ape yang MAJ rase.. perasaan yang MAJ rase terlalu berat untuk MAJ tanggung sendirian.. MAJ xdpat nak luahkan pada sesiapa.. cume dapat crite kt cni je.. itu pom hnye sparoh dri yg MAJ pendam.. MAJ terasa begitu tersiksa dengan semua ni.. xtaw cmne MAJ nak ckap dan cerite kt org sbb MAJ taw diorg xkn dan xpenah nak pham MAJ cmne.. kdang2 MAJ terasa dunia ni x adil bg diri MAJ.. tp x baik bersangka negatif.. itulah pesanan si dia pda MAJ.. kena pkir positif dan jgn pikir negatif.. tp MAJ asyik dan selalu pkir negatif.. MAJ xtaw knpe.. kdang2 MAJ terasa nak je Tuhan cabut nyawa MAJ ni sbab MAJ xterdaya nak tanggung semue ni.. tapi MAJ taw Allah sayangkan MAJ dan Dia sedang menguji MAJ utk jadi tabah.. makin banyak MAJ pkir makin tersiksa diri MAJ ni.. masalah xpenah berhenti datang kt diri MAJ.. MAJ xtaw samada MAJ yang mendatangkan masalah ataw masalah itu datang untuk menguji MAJ.. MAJ pening ngan smue ni.. MAJ terasa nak je lari dari semue ni.. tapi semakin MAJ lari semakin dkat msalah tu.. mood raye MAJ gak hilang sebab tgok keadaan abah yang semakin hari semakin teruk.. abah hanya tinggal kulit dan tulang je.. selera makan pom dah hlang.. stiap masa abah akan mengerang kesakitan.. sebak hati MAJ bila dengar.. ubat, klinik, hospital, urut, ustaz dan mcm2 dah cube tp keadaan abah x pnah beransur baik tp smakin teruk.. mcam mne MAJ dan kluarge ad mood nak raye sedangkan abah terlantar kesakitan.. biarlah mood raye xde pom, MAJ cume mengharapkan dan mendoakan kesihatan abah je.. MAJ nak abah baik dan shat cam dulu..

**Ya Allah.. Mungkin ada yang terbaik yang Engkau rancang untuk keluargaku dan diriku ini.. Tabahkanlah keluargaku dan diriku untuk menghadapi semue dugaanMu Ya Allah.. amin..

Tuesday, August 14, 2012

RAMADHAN INGIN MENUTUP TIRAI SYAWAL BAKAL MENJELMA

Pejam celik pejam celik dah nak habis dah bulan RAMADHAN ni kan.. kejap je rasa.. sedih nak meninggalkan bulan penuh nikmat dan penuh ganjaran pahala.. adakah RAMADHAN akan datang menyinggah lagi tahun depan?? Masihkah umur ini panjang untuk menemuinya lagi.. Semoga Allah panjangkan umur ini.. :'(



LAgi beberapa hari SYAWAL akan datang menjelma.. jalan2 sibuk dengan kenderaan-kenderaan yang bersesak untuk membeli persiapan hari raya.. Baju raya, kasut Raya, dan macam2 lagi menjadi pilihan mereka.. MAJ yang berada di perantauan (bukan luar negara :P) masih belum membuat persiapan raya.. ntah la.. cam xde mood nak raya tahun ni.. lebih2 lagi dengan keadaan dan situasi abah yang x berapa sihat, raya seperti hambar je untuk keluarga MAJ.. Semoga abah di beri kekuatan dan kesihatan yang sihat untuk raya tahun ni.. amin..  :"(





Wednesday, August 8, 2012

Make-Up my Blog ^.^V


Dah lame x update blog so kali ni ble dh ternmpak blog2 yg comel2 dan cute miut ni wat geram plak.. so seharian hri ni MAJ just make up kn blog MAJ je.. Pening MAJ blajar satu2 cara nak wat.. haha.. make up ckit je.. touch up mne yg ptot.. hahaha.. Walaupun tgah berkerja tp sempat ag la.. Sebab bos x msok ofis hr ni.. so MAJ pom enjoy la.. hahha.. :P Tapi kdg2 nmpak serabut pom ad.. hohoh =00=''

**bukan curi tulang k.. hahah :P