Sunday, May 20, 2012

NAMA DIA LUFFY.. :3 heuw~heuw~~

Luffy?? sape?? pakwe baru?? 
hahha... 
eh eh.. bukannlaa.. 
itulah my new pets.. 'Winter white hamster'..
akhirnya trcapai gak impian MAJ nak bela hamster.. hahha
dh dkat sbulan MAJ bela tp ni bru nk update.. maklumla jrang ber on9 ni,.. huhu
MAJ bg name LUFFY ni smpena nama 'MONKEY D. LUFFY' my favoret anime.. 
sesuai la name ngan hamster MAJ ni sbb sme2 nakal..
hahaaaaa...

**gmbar ni je MAJ dapat snap sbb die ni x duk diam.. huhu :3

Tuesday, May 8, 2012

DUIT GAJI LESAP... T_T


Emmm... apelah malang nasib MAJ.. hri tu MAJ bli hamster sepasang.. 2 hri bela pahtu sblom MAJ pergi keje pg tu mgkin kecuaian MAJ lpe nk ttop sangkar.. blik ptang tu tgok sangkar terbuka n due2 ekor hamster MAJ hlang.. nangis jgak MAJ time tu.. MAJ n dak umah MAJ cari la.. cari pnye cari Alhamdulillah jpe la sekor yg jantan mnyorok tepi kotak lam umah tp yang betina sampai skarang x jpe2.. dh msok smgu.. huhu.. mgkin dh lari kot.. sbb dh 1 umah MAJ gledah tp xde... xpe la yg tu MAJ dh redha..

kjadian kehilangan trjadi lagi kt MAJ.. ptang jumaat sblom hbis kje, MAJ dpat gaji hsil 2 mgu MAJ kje sblom MAJ tkar tmpat kje lain.. dpat la RM150.. dpat2 duit tu MAJ tros ltak lam dompet n dompet tu MAJ ltak lam beg laptop MAJ..  smlman jgak MAJ xbkk dompet MAJ.. MAJ cme bkk beg laptop je tok kuarkan laptop MAJ dan MAJ simpan blik beg tu ats meja.. esokknnya MAJ x kje.. tgahri tu MAJ nk g mkn n ble MAJ tgok dompet MAJ ksong.. duit MAJ HILANG n LESAP.. total lam dompet MAJ ad RM330 termsok duit mber MAJ yg MAJ pgang RM110.. MAJ x pkir duit tu jtoh sbb MAJ xbkk lgsong dompet MAJ tu sjak blik kje klmarin.. klo la terjatoh, xkn duit emergency yang MAJ sorok celah2 kad2 bank MAJ pom lesap.. mustahil.. pg tu MAJ n dak blik MAJ bgun lmbat n MAJ lpe nk kunci pintu blik.. ptotla dak blik MAJ yg tdo sblah MAJ ckp dgar bunyi tapak kaki org msok blik... tp d sbbkan die tu ngantok sgt n xhraukan tu.. MAJ ingtkn die grau2 pg tu tnye MAJ ad org msok ke x lam blik ktorg.. pg tu tgal MAJ 3 org je kt umah sewa ktorg..  klolah pencuri yg msok umah.. xkn duit MAJ je hlang.. laptop n hnset ktorg x hlang plak.. MAJ dh syak dak umah MAJ gak tp MAJ xpat nk ckp sape coz MAJ tkot xbtol.. tp xkn duit MAJ btol2 lesap cmtu.. n xkn bunyi tapak kaki tu toyol.. lpas tu jgak MAJ tpon mak MAJ n mak MAJ suh jiran umah ktorg n pak sdare MAJ tgokkan.. nARGGHHHHHHHHHHHH!!!!!!!!!!! tension MAJ pkir smue ni.. duit gaji tu MAJ dh la nk byar duit umah n hutang2 org tp skali ngn duit mber MAJ yg MAJ pgang lesap.. mmg bertambah lgi la hutang MAJ..... npe prkare cmni trjadi kt MAJ... T-T MAJ bukan nya dri keluarga senang nk curi duit MAJ.. ssahnya bg MAJ nk dpatkan sdikit duit hsil titik peluh MAJ sndri tp akhirnya hilang cmtu je.. kejamnya insan yng mengambil duit MAJ.. ap slah MAJ smpai nk mngkhianati MAJ.. :'(


 'Ya Allah.. begitu begitu besar dugaan ini untuk aku.. mungkin kerana kelalaian aku, aku di uji sebegini.. Aku tahu Ya Allah, Engkau sedang menguji hambaMu ini.. Mungkin ada hikmah di sebalik smue ni.. Kalaulah benar org yg mengambil duit aku tanpa keizinanku itu sekarang seperti mana yg aku fikirkan namanya pada waktu ini.. aku berharap supaya org itu memulangkan blik duit aku sepertimana yang di ambilnya.. Duit itu penting untukku melangsaikan hutang2 aku.. Biarlah org yang ambil duit aku mengakui keslahannya.. hanya Engkau yang Maha Mengetahui siapa yang mengambil duitku.. amin.." :'(


Wednesday, May 2, 2012

1 LIRIK UNTUKMU

Hari ni nk jiwang ckit la.. walaupun dah mmg jiwang.. :P hehhe

Lagu TUHAN JAGAKAN DIA oleh MOTIF BAND wat MAJ rindukan sseorg.. rindukan dia.. hehe :)

Motif Band - Tuhan Jagakan Dia 

Hanya dirimu yang kucinta

Takkan membuat aku jatuh cinta lagi
Aku merasa kau yang terbaik untuk diriku



*
Walau kutahu kau tak sempurna
Takkan membuat aku jauh darimu
Apaadanya ku kan tetap setia kepadamu
          
Reff: 
Tuhan jagakan dia,
dia kekasihku kan tetap milikku 
Aku Sungguh mencintai
sungguh menyayangi setulus hatiku



Dalam lirik ni MAJ suka kat bahgian korus die... ~~~"Tuhan jagakan dia, dia kekasihku kan tetap milikku, aku sungguh mencintai, sungguh menyayangi setulus hatiku'~~~    



Dahla suare penyanyi die best masuk ngn lagu nie... ececece.. mcm MAJ ni penkritik la plak.. hehe..

***notacintauntukkamu : dengarlaguniingatkatawakadanrindukanawak... :) (heartforyou mr.AA)