Thursday, August 30, 2012

Kata-kata dari UAI (Ustaz Azhar Idrus)

Assalamualaikum...

Kali ni MAJ nak cter psal kata-kata dri Ustaz Azhar Idrus mengenai diri kita.. mmg ad betolnya kata-kata beliau.. dan kadangkala kata-kata itu pernah terjadi kat diri kita..
1. "Perempuan yang byak cakap dan banyak gelak adalah perempuan yang pendiam bila ada masalah dan banyak menangis dalam diam"

-Ada benarnya.. kadang2 perempuan yang gelak dan ketawa serta ckap yg xhenti2 adlah kerana itu cara utk menghilangkan masalah yg di pikir utk sementara dalam erti kata lain "menyembunyikan kesedihan dan masalah di sebalik senyuman".. mungkin takkan ad org yang akan memahami hati mereka..

2. "Apa gunanya ada sahabat jika kesenangan kita mereka ingin tumpang, kesusahan kita mereka jauhkan diri masing-masing"

- Kata-kata ni byk terjadi kat diri kita kan.. bila kita pkir2 balik bukan semua orang yang kita berkawan tu ikhlas nak berkawan ngan kita.. kadang2 kita rasa seperti di gunakan.. dan bila kita ssah situla kita bley tafsirkan siapa yang berada di sebelah kita utk memahami kita..

Dua je kata-kata wat mse ni.. hehe.. kalau di renung-renungkan kata-kata tu.. memang ad benarnya.. mngkin bagi setengah org mmpunyai pendapat yg berbeza.. :)



2 comments:

Unknown said...

mai2..rindu dgn gelak ko!!hahhaa

☆Maizatul Athirah☆ said...

hehe.. xbley blah rndu ngan gelak.. :P