Monday, November 5, 2012

DIRI NI DAH TAK KUAT :'(

Dugaan dan ujian yang datang ni menimpa2...Emm.. Diri aq ni dah tak kuat.. Dada dan hati aq terasa sakit sangat.. Sakit yang teramat walaupun pada zahirnya luka itu tidak nampak di mata kasar.. Tapi pada hakikat nya hati dan jiwa aq ni berdarah.. Airmata ini dah kering untuk aq menangis lagi.. Aq rasa macam mahu rebah dan jatuh ke tanah.. betapa beratnya bebanan ini.. dan aq dah tak terdaya untuk memikul semua ni.. 
Hidup aq ni kdang2 rasa sedih sangat dan kadang2 rasa gembira sangat.. aq macam rasa di ibaratkan batu kat tepi jalan yang tak berguna.. dan di gilis kenderaan yang lalu lalang yang di ibaratkan seperti bebanan yang datang menimpa-nimpa kat diri ni..
Kadang2 aq senyum sorang2 dan kadang2 aq menangis sorang2.. Gilakah aq???? 
Aq rasa dunia aq hanya ada aq sorang je.. tanpa ada yang sedar dengan kewujudan aq.. ke diri aq sndiri yang membuatkan diri ni rasa sendiri walaupun penuh dengan orang sekeliling... Aq tak tahu dan tak dapat nak memikirkan semua ni.. aq tak tahu sama ada otak aq kosong ataupun otak aq dah penuh dan tepu dengan semua bebanan yang melanda..... 
Kdang-kadang aq termenung sorang2 memikirkan semua ni.. Kenapa aq lihat semua orang di sekeliling aq semuanya gembira dan bahagia dengan kehidupan mereka dan kenapa aq tidak seperti mereka.... Kenapa aq tak dapat nak rasa bahagia tu dalam hidup aq.. Sebab diri aq sndiri ke?? .
Emm..  Aq tahu Tuhan sedang menguji diri aq sebab aq kadang2 lalai dengan perintahNya.. Ampunkan diri ini Ya Allah.. Dengan izin dari Mu mungkin satu hari nti ada ganjaran yang baik untuk diri ini.. Hanya Engkau Maha Mengetahui kehidupan yang akan datang.. Biarlah aku bahagia walau seketika sebelum mata ini terlelap untuk selamanya.. Amin.. :')


No comments: